Чому не всі мотошоломи — безпечні? Досвід мотоцикліста з Чернівців та європейські стандарти безпеки

За інформацією: Суспільне Чернівці.

Мотоцикліст Олег Скрипніков з Чернівців. Суспільне Чернівці

Чернівчанин Олег Скрипніков, який займається мотоспортом майже 50 років, обирає для себе сертифіковані шоломи найкращого рівня захисту. Водночас до цього не змушує законодавство: воно вимагає носіння шолома, але не визначає, що таке безпечний шолом.

Суспільне Чернівці запитало досвідченого мотоцикліста та громадську організацію, яка намагається запровадити європейські стандарти безпеки, чим відрізняються шоломи та чому варто обирати лише сертифіковані.

Олег Скрипніков – майстер спорту з мотоциклетних видів спорту. Одного разу під час трюку з трампліна він упав так, що шолом розламався від удару. Попри це, шолом пом'якшив удар, інакше – чоловік отримав би перелом черепа.

"Першочергово шолом оберігає від переломів кісток та струсів мозку. Чим м'якшим є падіння завдяки шолому, тим ліпше для людини. Воно все ковзає, плюс дає захист", – каже Олег.

Мотоцикліст Олег Скрипніков з Чернівців на трасі. Суспільне Чернівці

За словами Скрипнікова, для мотоциклістів є чотири види шоломів. Вони можуть бути відкритими чи закритими за конструкцією, а також відрізнятися за видом захисту, матеріалами та вагою. Чоловік каже, шолом треба обирати за стилем їзди, однак обов’язково від перевірених виробників.

"Шоломи відрізняються за вартістю залежно від матеріалу, з якого зроблене верхнє покриття. Всередині має шар, який тонкий, але витримує сильні удари. Плюс якісні подушки, які від'єднуються. Їх можна прати й в машинці. А є такі, що рвуться, стираються чи спресовуються і шолом починає бовтатися", – каже чернівчанин.

Шоломи мотоцикліста Олегв Скрипнікова. Суспільне Чернівці

Наразі в Україні не запровадили європейські стандарти безпеки для мотоциклістів, каже експертка у сфері безпеки дорожнього руху громадської організації “Життя” Оксана Левицька. Так водій зобов’язаний перебувати в шоломі під час руху, однак законодавство не вимагає, щоб цей шолом був сертифікованим, тобто відповідав нормам безпеки та забезпечував достатній рівень захисту.

"Аби цей шолом був правильно підібраний, застебнутий та вдало сидів на голові. Це дуже важливо, бо травма голови спричиняє приблизно 3/4 з усіх смертельних випадків у ДТП серед мотоциклістів", – каже експертка Оксана Левицька.

За словами Левицької, щороку в Україні зростає кількість водіїв мототранспорту. Це пов’язують, як і з тим, що мотоцикли є порівняно дешевшими, ніж автомобілі, так і з популярністю служб доставок.

"За даними Міністерства внутрішніх справ, за останні п'ять років приріст продажу мотоциклів та мопедів становить понад 45%. Відповідно, зростає кількість загиблих та травмованих. Так, за даними Нацполіції торік сталося близько 4300 ДТП за участі мотоциклів та мопедів із загиблими або травмованими, що на 25% більше, ніж у 2023 році", – каже Левицька.

За її словами, громадська організація "Життя" наразі працює, щоб запровадити норми для ввезення в Україну лише сертифікованих шоломів. Наразі вони вартують від 2,5 тисяч гривень.

Повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи села команді Суспільне Чернівці — пишіть на пошту редакції новин: [email protected]

Новини Буковини | Останні новини Чернівецької області