За інформацією: Суспільне Чернівці.
Учасники воркшопу. Фото: Facebook/Український урбаністичний форум
У Чернівцях дослідили простір поблизу залізничного вокзалу. На воркшопі сформували основні проблемні моменти території поблизу вокзалу, аби надалі створити стратегії розвитку цього простору. Це потрібно, щоб це місце стало комфортною привокзальною площею, а не транзитним пунктом.
Результати воркшопу представила урбаністка аналітичного центру "Cedos" Богдана Бесчастна на Українському урбаністичному форумі.
За її словами, воркшоп із дослідження простору тривав два дні. У ньому взяли участь приблизно 30 людей — планувальники, урбаністи та студенти архітектурних спеціальностей, зокрема студенти географічного факультету чернівецького університету, які вивчають планування просторів.
При дослідженні учасники відзначили, що на території поблизу вокзалу є невпорядкованість дорожнього руху, проблеми з наявністю смітників, доступністю, озелененням та естетикою.
"Вокзал – це точка тяжіння, це місце, де ти маєш вийти з потягу, сісти, десь попити каву, зупинитися, подивитися, куди тобі треба, який транспорт курсує. Можливо навігація має бути. А не так, що ти виходиш з вокзалу, якщо дощ, то ти отак от скупчуєшся під дашком на вулиці, і думаєш, як звідси вибратися і скоріше", — каже Богдана Бесчастна.
Урбаністки та планувальниці, які взяли участь у воркшопі. Фото: Facebook/Український урбаністичний форум
За її словами, під час дослідження виявили, що коли на вокзал прибуває потяг, то утворюються затори, а на зупинці громадського транспорту виникає тиснява. Учасники запропонували створити біля вокзалу пішохідний простір, аби вулицею Вокзальною курсував лише громадський транспорт. Натомість щоб автівки пересувалися сусідніми вулицями. Учасники розглядають це як один із способів впорядкувати рух.
Також учасники дослідили доступ із вокзалу до річки Прут. Зараз річка не інтегрована у середмістя, хоч це і передбачено концепцією інтегрованого розвитку.
"Ця територія недосліджена. Наші учасники ходили через міст в напрямку Прута і сказали, що там некомфортно проходити. Надалі треба розвивати і цю територію", – каже Богдана Бесчастна.
Дмитро Домітрюк та Богдана Бесчастна. Фото: Facebook/Український урбаністичний форум
У перший день досліджень до воркшопу приєднався головний архітектор міста Дмитро Домітрюк. Він розповів учасникам та учасницям історію вокзалу, зокрема те, що у XVIII столітті в Чернівцях був інший вокзал, перед яким все-таки була площа. Тоді у вартість квитків на потяг входив сніданок.
Під час другого дня воркшопу учасники разом із фасилітаторками опрацювали проблематику та згрупували у категорії за важливістю. Так напрацювали рішення, які мають лягти в основу дослідницької стратегії, каже Богдана Бесчастна.
"Опісля всі напрацювання воркшопу сформують у стратегію досліджень, аби зрозуміти які ще кроки потрібно зробити, які гіпотези перевірити міській владі, щоб надалі матеріали воркшопу використовували у розвитку цієї площі. Бо це лише початок публічного обговорення площі. Я думаю, що надалі буде багато воркшопів із залучень мешканців і експертів та проведення громадських консультацій. Потім мають створити конкурсне завдання на проєктування", — каже Богдана Бесчастна.
Презентація результів воркшопу. Фото: Facebook/Український урбаністичний форум
Що відомо
- Воркшоп із переосмислення привокзальної площі відбувався у межах проєкту "Лабораторія громадянської участі" за підтримки USAID на Українському урбаністичному форумі.
- Український урбаністичний форум – щорічна подія про розвиток і майбутнє українських міст. З 2018 року Український урбаністичний форум сприяє обміну досвідом та мережуванню активіст_ок, дослідни_ць, представни_ць органів влади та усіх, хто зацікавлений у справедливому та сталому розвитку українських міст. Головна мета форуму — поглиблення дискусії щодо розвитку міст в Україні та посилення професійних і неформальних звʼязків у спільноті.
Що ще обговорювали на форумі:
Повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи села команді Суспільне Чернівці — пишіть на пошту редакції новин: [email protected]