Спрощено подання заяв на призначення пільги ветеранам і внесення відомостей до реєстру осіб, які мають право на пільги, для інших категорій пільговиків.
Згідно з чинним законодавством, для призначення пільг, особа що має на них право, мала особисто звернутись до уповноважених органів. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 27 грудня 2023 року № 1395 «Про реалізацію експериментального проекту з удосконалення порядку взяття на облік ветеранів війни і надання їм пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу». Основні положення цього порядку:
- З травня 2024 року, за потреби, подати заяву на призначення пільг замість ветерана можуть члени його родини (до них належать, зокрема, чоловік, дружина, непрацездатні батьки, неодружені повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю з дитинства II групи, особа, яка проживає разом з особою з інвалідністю внаслідок війни I групи та доглядає за нею, за умови, що особа з інвалідністю внаслідок війни не перебуває у шлюбі).
- Замість існуючих двох окремих запроваджену єдину спрощену заяву – про взяття на облік, як пільговика, і про надання пільг;
- Обсяг інформації, яку необхідно зазначати для призначення пільг, значно зменшився, адже опрацювання інформації, зазначеної у спрощеній заяві, здійснюється, зокрема, шляхом електронної інформаційної взаємодії між інформаційною системою Пенсійного фонду України та Єдиним державним реєстром ветеранів війни, інформаційною системою Пенсійного фонду України та Державним реєстром актів цивільного стану громадян через зіставлення інформації, зазначеної у спрощеній заяві, та інформації, отриманої від Мінветеранів, Мінюсту.
У разі коли інформація, що надійшла з реєстрів, є некоректною/невідповідною або відсутня у реєстрах, така інформація може бути підтверджена особою ветерана війни або одним із членів його сім’ї шляхом надсилання сканованої копії підтвердних документів про себе та ветерана війни, або надання таких документів в паперовій формі з пред’явленням необхідних документів.
Крім того, внесено зміни до Положення про Реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. № 117. Відтак, якщо пільговик із поважних причин (військова служба, хвороба, інвалідність тощо) самостійно не може звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України, то для включення до Реєстру інформації про пільговика (крім педагогічних, медичних і фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин і працівників культури в сільській місцевості та селищах) законний представник або дієздатний повнолітній член сім’ї пільговика, на якого поширюються пільги, може подати територіальному органу Пенсійного фонду України заяву, копії документів, які підтверджують родинний зв’язок із пільговиком, або копії документів, що підтверджують законність представлення інтересів пільговика, а також копії документів, визначені абзацом першим цього пункту, що підтверджують право пільговика на пільги.