За інформацією: Суспільне Чернівці.

Тролейбус №3 на кільці біля “Дріжзаводу”. Суспільне Чернівці
Планування на кільці поблизу "Дріжджзаводу", яке було змінене влітку, потрібно повністю переглядати, каже експерт з транспортного планування Юрій Лозовенко. Зокрема, треба досліджувати й аналізувати потоки транспорту і пішоходів, маршрути підходів до зупинок тощо. Ймовірно, поєднати автостанцію та залізничну станцію "Чернівці-Північна".
На його думку, проблему цього вузла не вирішити зміною розмітки на дорозі. Суспільне Чернівці розповідає, які рішення пропонує містопланувальник та якою є позиція міськради.
За словами Лозовенка, на цьому кільці класична радянська помилка планування, коли на міжнароднувулиці Хотинська і Галицький Шлях суміщені з коридором автодороги міжнародного значення М-19 дорогу посадили забудову і багатолюдні місця. Це — автостанцію, стадіон, виробництво, торгівлю, і, відповідно, зупинки громадського транспорту з усіх боків.
"Намішали всі функції разом. І тепер [міста] не знають, що з тим робити", — каже Лозовенко.

Кільце з зупинкою “Дріжджзавод”. Суспільне Чернівці
У межах ремонту кільця змінили схему організації дорожнього руху. Зокрема, підрядник, який виконував ремонт, під час проєктування реконструкції ділянки замовив схему організації дорожнього руху. Про це у коментарі Суспільному казав заступник міського голови Ігор Крохмаль.
"Схема організації дорожнього руху перехрестя вулиць Галицький Шлях – Заводська – Хотинська розроблена та погоджена ТОВ "НТ ДОРБУДПРОЄКТ" відповідно до вимог законодавства в УПП в Чернівецькій області", — повідомили у міському департаменті транспорту у відповідь на запит Суспільного.
За новою схемою громадський транспорт, який рухається в бік центру міста, почав зупинятись на зупинці "Стадіон Мальва", а не зупинці "Дріжзавод". Зокрема:
- тролейбуси №3 та №5;
- автобуси №15, №15К та №23 та №34;
"Коли транспорт має виїхати з крайньої правої смуги у ліву, то є певні обмеження, що на кільце він зʼїхати не може. Раніше ми мали проблему, що частина водіїв, зокрема й громадського транспорту, певною мірою були змушені порушувати правила дорожнього руху", – казав Крохмаль.
На думку експерта, нова схема руху нічого не змінює, окрім перенесення частини маршрутів на зупинку "Стадіон Мальва", аби водії не вивертали від бордюру ліворуч прямо на кільці.

Зупинка “Стадіон Мальва”. Суспільне Чернівці
"Стара зупинка, навіть дві, дійсно розташована прямо на кільці, таким чином, що громадський транспорт виїздить із зупинки і рухається ліворуч поперек усіх з'їздів з кільця, поперек інтенсивного потоку авто", — каже Лозовенко.

Оновлена схема руху кільцем біля “Дріжзаводу”. Фото: Чернівецька міська рада
На кільці з двох боків є наявні пішохідні переходи, які зорієнтовані на ці зупинки і на рух пішоходів довкола кільця. Однак бракує пішохідного переходу по напрямному острівцю через Галицький Шлях, вважає Лозовенко. Бо це нові масові потоки пішоходів.
Одразу після зміни зупинок для громадського транспорту частина пішоходів перебігали до зупинки по проїзній частині. На двох склали постанови за порушення правил дорожнього руху, про це Суспільному повідомляли у пресслужбі Патрульної поліції області.
На адресу департаменту транспорту надходило одне звернення щодо пішохідного переходу цього перехрестя, повідомили у відповіді дептранспорту на запит Суспільного. Звернень щодо облаштування пішохідного переходу ближче до зупинки "Стадіон Мальва" не надходило.

Люди переходять дорогу поза пішохідним переходом, щоб встигнути на тролейбус, Чернівці. telegram/Хороші Чернівці
Через кілька місяців на зупинці "Дріжджзавод" досі не демонтували неактуальні таблички з розкладом руху громадського транспорту, який тут більше не зупиняється.
Але тролейбусне управління розміщує інформацію про скасування зупинки "Дріжджзавод" на своєму офіційному сайті, Facebook, Telegram, в салонах громадського електротранспорту, а також було додатково розміщено банери і об’яви безпосередньо на зупинці, йдеться у відповіді дептранспорту на запит.

Інформаційна табличка на зупинці “Дріжджзавод”. Суспільне Чернівці
На думку Лозовенка, аби уникнути того, що пішоходи йшли до транспорту проїжджою частиною, місто заздалегідь мало прокомунікувати з пасажирами щодо змін на цьому кільці. Наприклад, вивішувало оголошення і плакати на зупинках у полі зору заздалегідь — за місяць або хоча б за пару тижнів до змін.
"І розмістити на зупинках в полі зору оголошення та відповідну інформацію з навігацією, як пройти, задовго до початку робіт і зміни схеми. Не дуже очевидно, коли одна зупинка (для інших маршрутів — тих, що на виїзд) прямо на кільці, а ця — винесена. Або всі виносити, або всі на кільце, щоб не було різночитань", — каже Лозовенко.
У департаменті транспорту повідомили, що дорожні знаки не демонтовували, бо під час проведення ремонтних робіт громадський електротранспорт здійснював посадку та висадку пасажирів на зупинці "Дріжджзавод".
"Точно бракує пішохідного переходу"
Найближчий пішохідний перехід до зупинки "Стадіон Мальва" розташований біля автостанції на вулиці Галицький шлях.
"З боку автобусної станції перехід дуже далеко від кільця і орієнтований на доступ до автобусної станції, а не зупинок на магістралях", — каже Лозовенко.
Водночас не існує норм в ДБНДержавні будівельні норми України щодо відстаней між зупинками громадського транспорту та переходами, каже Лозовенко. Є мінімальна відстань: пʼять метрів між краєм переходу і початком зупинки. Також є припис влаштовувати переходи між зупинками зустрічних напрямків на перегоні.
"Але якихось максимальних обмежень по відстані, на жаль, не існує. Є обмеження по дальності підходів до зупинок: 500-600 метрів загалом у забудові, 250 метрів від масових точок тяжіння у громадських центрах міст", — каже Лозовенко.

Пішохідний перехід біля автобусної станції поблизу кільця. Суспільне Чернівці
"Треба переглядати весь цей вузол"
На думку Лозовенка, тут треба переглядати весь цей вузол. Автостанцію та залізничну станцію "Чернівці-Північна" варто б поєднати поруч, тоді зупинки міського громадського транспорту були б не на кільці, а до нього — ближче до виходів зі станцій.
"Не добре, коли масові потоки пішоходів перетинаються з масовими потоками зовнішнього транспорту без регулювання. Я б взагалі не робив зупинок на кільці, але тут питання ще точок тяжіння. Там магазини, щільна забудова. Немає тут простого рішення, і те, що зроблене містом, не тягне на розв'язання питання", — каже Лозовенка.

Залізнична станція “Чернівці-Північна”. Вікіпедія
Лозовенко каже, треба проводити дослідження аналізувати потоки транспорту і пішоходів, маршрути підходів до зупинок тощо. Суспільне зверталось до департаменту транспорту з запитанням, чи проводили такі дослідження, однак відповіді на це запитання у відповіді на запиті не було.
Раніше Суспільне Чернівці розповідало, як пасажири громадського транспорту реагували на нову схему руху:
Що відомо про ремонт кільця на вулиці Галицький Шлях – Заводська – Хотинська
Ремонт на цій ділянці вартував майже 35 мільйонів гривень.
- Наприкінці серпня 2024 року на кільці поблизу "Дріжджзаводу" розпочали поточний ремонт. Тоді демонтували асфальтне покриття та встелили новий асфальт, нанести розмітку і встановити знаки дорожнього руху. Роботи виконувало ТОВ "ЕНЕРГЕТИЧНО-ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО" за 26 мільйонів гривень, про це йдеться на платформі Prozorro.
- Також відремонтували частину вулиці Галицький шлях. Там замінили дорожнє покриття та покращили дорожню мережу. Вартість робіт становить 8,7 мільйона гривень. Ремонт виконував ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР".
Читати ще

Читати ще
Перебігають дорогу навпростець: чому частина чернівчан обурюється зміні зупинок біля “Дріжджзаводу”
Повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи села команді Суспільне Чернівці — пишіть на пошту редакції новин: [email protected]
