Шахраї викрадають гроші з рахунків через добре відомі схеми телефонного шахрайства.

В основі більшості легенд шахраїв — тривожна ситуація та залякування. Приклад такої типової легенди — це коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку та повідомляють, що з рахунку громадянина намагаються зняти кошти. За таких умов у потенційної жертви погіршується критичне мислення і вона більш схильна розголосити секретні дані про свої картки та рахунки.

Пам’ятайте про головні індикатори розмови з шахраєм. Припиніть розмову, якщо:

запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки;

керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, зняти готівку, встановити програму на ваш пристрій тощо);

просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;

лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;

просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.

Не важливо, яка трапилася ситуація, працівники банку, НБУ, правоохоронних органів чи будь-якої іншої установи не проситимуть вас виконати подібні дії.

Якщо ви випадково повідомили шахраєві реквізити картки, банківський код із смс — негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу.

Якщо ви випадково повідомили шахраєві пароль до інтернет-банкінгу — негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки.

Якщо ви постраждали від шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.

Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.

Джерело

Новини Буковини | Останні новини Чернівецької області