За інформацією: Суспільне Чернівці.
Тарас Гуцул. Суспільне Чернівці
Кандидат технічних наук Чернівецького національного університету Тарас Гуцул розробив альтернативну дорожньо-транспортну мережу для області. За його словами, нові дороги могли би зʼєднати населені пункти коротшими шляхами, а також утворити нові робочі місця завдяки придорожній інфраструктурі: АЗС, кафе, магазинам. Суспільне Чернівці розповідає, що передбачає альтернативна мережа та чи будують такі дороги в інших містах.
Які дороги в області зараз
Чернівецька область має складний рельєф, а деякі населені пункти мають лише один підʼїзд. Через це у випадку надзвичайних ситуацій рух може бути обмежено, каже Гуцул. Так сталось у 2008 році у Путильському районіколишній район Чернівецької області, зараз територія колишнього Путильського району входить до Вижницького району. . Тоді через повінь туди можна було дістатись лише гелікоптером.
Гелікоптер у Путилі під час повені у 2008 році. Фото: Суспільне Медіатека
За словами Гуцула, недоліки дорожньої мережі виникли історично, адже Буковина була у складі різних держав, а методів будівництва, схожих на сучасні, не було.
Доступність населених пунктів області за існуючими шляхами. Скріншот: Наукова праця Тараса Гуцула
Загалом в Україні показник щільності дорожньо-транспортної мережі нижче, ніж у країнах Європи. Чим вищий показник, тим швидше пересувається транспорт.
Альтернативні дороги для області
Тарас Гуцул розробив альтернативну мережу доріг за мурашиним методом. Таким методом для удосконалення маршрутів користуються і науковці у світі: наприклад, в Індії його застосували для зменшення відстані перевезень сміття у зоні переробки, розповідає Гуцул. Вона зменшилась на понад десять відсотків. Також методом користуються логістичні компанії для скорочення поштових та транзитних маршрутів.
"Такі дороги дозволяють сполучити усі населені пункти найкоротшими шляхами. Так автомобілі зможуть рухатися швидше. Також вздовж доріг будуватимуть нові обʼєкти інфраструктури й так виникнуть нові робочі місця", – каже Гуцул.
Альтернативні шляхи Чернівецької області на схемах колишніх районів області. Скріншот: Презентація роботи Тараса Гуцула
За словами Гуцула, при будівництві таких доріг в області для деяких шляхів була би потреба зносити будинки і надавати компенсації мешканцям.
"Ми зараз стикаємося з тим, що міграційні процеси потребують відведення нових земельних ділянок під житлову забудову, і для того, щоб не виникало заторів, потрібно все ж таки розвивати щільність дорожньо-транспортної мережі. В реальності, побудова обʼєктів дорожньо-транспортної мережі належить до суспільних потреб і земельна ділянка навіть приватної власності може бути обгрунтовано вилучена саме для суспільних потреб", — каже Гуцул.
Як нові дороги вплинуть на якість життя
Деякі дороги територіального значення в області проходять через населені пункти. Ними рухається транзитний транспорт і, за словами Гуцула, водії часто перевищують дозволену швидкість. Це призводить до аварійних ситуацій та довшого часу у дорозі.
Така дорога є і через село Колінківці. Зараз нею постійно рухається вантажний транспорт.
"Підйом біля мого будинку — вночі їздять фури. Стакани, сервізи падають і бʼються. Вночі тяжко спати людям, які живуть біля цієї дороги. Я думаю, що дорога в обʼїзд покращила б ситуацію, але також хотілось, щоб і ця дорога була в кращому стані", — каже мешканець села Владислав.
Тарас Гуцул каже, що дорога в обʼїзд покращить також екологію в селі і зробить шлях коротшим.
Читати ще
Читати ще Як переосмислити простір біля вокзалу та створити привокзальну площу — що дослідили на воркшопі урбанфоруму в Чернівцях
Читати ще У п’ять разів менше за мінімальну необхідність: у Чернівецькій області недостатньо грошей на утримання основних доріг