За інформацією: Суспільне Чернівці.
Ремонт вулиці Головної у Чернівцях. Суспільне Чернівці
Урбаністка Ірина Оя вважає, що збільшення кількості смуг не гарантує зменшення навантаження на вулицю.
"Зараз це навантаження велике. Є момент, коли для водіїв створюють комфортне середовище, якісь умови. Кажуть: "Вам тут розширили дорогу". І водії такі: "Точно – ми сюди поїдемо, отже, можемо брати цей маршрут". Тоді водіїв більшає і проспект масштабується. Це – не аксіома, але в більшості випадків так працює", – каже урбаністка.
Велодоріжки по обидва боки
Вздовж пішохідних доріжок облаштують велодоріжки. Зокрема, біля стадіону "Буковина" вона буде двосмугова. Між велодоріжкою та проїзною частиною буде смуга з озелененням. Йдеться про газон, кущі та нові дерева. Ще одна така смуга буде між велодоріжкою та тротуаром. Рішенням комісії планують зрізати аварійні дерева та ті, які технічно неможливо зберегти, як-от у місцях заїздів чи переходів.
Домітрюк каже, наразі підрядник почав встеляти широкоформатну бетонну бруківку на тротуарі. Також поза тротуаром буде зелена зона з місцем для перепочинку.
Велодоріжка на вулиці Головній. Суспільне Чернівці
За словами урбаністки, дерева важливо зберігати, зокрема тому, що багаторічні дають більше затінку.
"Є арбористи, які лікують дерева. Грубо кажучи, коли дерево спилюють і лишають пеньочок, то можливо можна було обійтися іншими методами. Технічно, я все ж прихильниця того, щоб залишати дерева. По-перше, багаторічне дерево поглинає більше вуглекислого газу й виділяє більше кисню. По-друге, площа затінку дорослого дерева більша. Так – дерево, якому 50 років, можна замінити на інше, але воно не дасть того затінку", – каже Оя.
Подовжені павільйони зупинок
На всіх зупинках громадського транспорту оновлять павільйони. На одній із них буде два павільйони для очікування – загальною довжиною до 45 метрів.
"Проєктувальники разом з міським департаментом транспорту аналізували громадський транспорт, і багато з нього є спареним. Тому для комфорту й аби транспорт міг поміститися на зупинці, передбачені павільйони з такою відстанню", – каже архітектор.
Головний архітектор Чернівців Дмитро Домітрюк на ділянці вулиці Головної, де буде подовжений павільйон зупинки громадського транспорту. Суспільне Чернівці
"По праву руку з боку стадіону "Буковина" будуть зупинки з "кишенями", в які зможе заїздити громадський транспорт, не заважаючи загальному потоку авто. З іншого боку – без "кишені", бо там буде виділена смуга для громадського транспорту", – розповідає Домітрюк.
Бруківку, яку наразі демонтують, планують повторно використати для покриття зупинок. За словами архітектора, коли покриття асфальтне, то часто з'являються нерівності "через захід транспорту на зупинку". Бруківкою планують сформувати якісніше покриття. А для зручності та безпеки пішоходів на переходах додатково облаштують підвищені острівці безпеки.
Де ще використають бруківку
На автомобільних парковках. Паркувальні майданчики планують облаштувати не під кутом, а паралельним паркуванням.
"Це покращить процес паркування і виїзду з кишені. Всі з'їзди з вулиці Головної у бічні, які ведуть до об'єктів торгівлі чи інших будівель, будуть сформовані на одному рівні і підійматимуться до рівня тротуару. Це покаже, що перевага на цій ділянці надається пішоходам", – розповідає архітектор.
На пішохідних шляхах встелять тактильну плитку для людей з порушеннями зору, а також з попереджувальними знаками. На переїздах облаштують понижені бордюри. Світлофори матимуть звуковий супровід.
"Це у деяких аспектах відповідає стратегії розвитку доріг Vision Zero, яка пов'язана з нульовою смертністю. У чому основна цінність? Людські помилки є і будуть, але вони не мають коштувати людського життя. І, власне, тут є набір проєктних рішень, які сприяють тому, щоб ці помилки не коштували людського життя. Наприклад, антикишені та коротший пішохідний перехід", – каже Оя.
Ремонт тротуарів на вулиці Головній. Суспільне Чернівці
Навіщо був капремонт та що далі
Вулиця потребувала капремонту, зокрема через стан покриття проїзної частини, зношеність інженерних мереж і незадовільний стан пішохідної зони, каже Домітрюк. Також була потреба у велоінфраструктурі.
"Для водіїв, звичайно, є складність, бо через заміну мереж у деяких місцях є завуження проїзду. Але вирішили, що повністю рух вулицею не будемо перекривати. Ремонт відбуватиметься ділянками, щоб забезпечити проїзд вулицею. Аналізуємо, де можна проводити паралельні роботи", – каже архітектор.
Загалом ремонт вулиці Головної поділили на кілька черг. Виконання робіт залежатиме від наявності фінансування та фахівців з ремонту.
"При розробці наступних стадій проєктування бруківка буде зберігатись. Ну це попередньо, що обговорювалось, – від вулиці Садової й далі до центральної частини міста", – каже Домітрюк.
Читати ще
Читати ще
У Чернівцях не будуть повністю перекривати рух авто під час капремонту вулиці Головної: що відомо
Читати ще
Ремонти вулиць, скверу і шкіл: п’ять найдорожчих об’єктів Чернівців у 2025 році
Повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи села команді Суспільне Чернівці — пишіть на пошту редакції новин: [email protected]