В Ужгороді відкрили ділянку євроколії до Чопа за 1,3 млрд. гривень, яка з’єднає місто з Братиславою, Кошицями, Будапештом та Віднем

В Ужгороді відкрили ділянку євроколії до Чопа, яка з’єднує місто з Братиславою, Кошицями, Будапештом та Віднем.

Про це повідомили в Офісі президента, пише Hromadske.

Завдяки цій євроколії Ужгород став першим обласним центом, що буде з’єднаний зі словацькими Братиславою та Кошицями, угорським Будапештом та австрійським Віднем.

«І це тільки один із перших наших кроків фактично в інтеграції української залізниці до мереж Євросоюзу. Дякуємо всім, хто працював заради цього результату, заради цього проєкту. Це спільний проєкт із Євросоюзом. І попереду – тисячі подібних проєктів. Україна буде частиною Євросоюзу. Обов’язково», – зазначив президент Володимир Зеленський, який взяв участь у церемонії відкриття євроколії.

Глава держави заслухав доповіді віцепремʼєр-міністра з відновлення України – міністра розвитку громад та територій Олексія Кулеби й голови правління Укрзалізниці Олександра Перцовського про реалізацію флагманського проєкту з розбудови євроколії в нашій країні. За їхніми словами, протяжність цієї колії 22 кілометри, і попереду ще багато роботи.

Фото Офіс президента

«Це дуже важливо, що під час війни попри всі виклики ми робимо такі об’єднавчі проєкти. Спочатку ми з’єдналися з електромережею. І це був дуже серйозний енергетичний – в усіх сенсах цього слова – проєкт. А сьогодні ми об’єднуємось таким логістичним проєктом. Залишається закінчити війну та вступити у Євросоюз. Я думаю, що це правильні кроки вперед. Дякую», – сказав Президент.

Новою колією потяги поїдуть до Європи вже 12 вересня. Далі євроколію розбудовуватимуть до Львова.

Протяжність євроколії сягає 22 кілометри, далі її розбудовуватимуть до Львова. Новою колією потяги поїдуть до Європи вже 12 вересня.

Фото Офіс президента

У Міністерстві розвитку громад та територій розповіли, що загальна вартість будівництва євроколії склала 1,3 мільярда гривень, з яких 50% профінансовано коштом гранту ЄС у межах програми Connecting Europe Facility, а решта — кредитом Європейського інвестиційного банку.

Восени 2025 року на цій ділянці розпочнеться електрифікація, яка також реалізовуватиметься за підтримки CEF та частково фінансуватиметься з державного бюджету України. У цьогорічному бюджеті вже передбачено 128 мільйона гривень.

Придбати квитки на прямі пасажирські поїзди до Братислави, Відня та Будапешта можна буде з 5 вересня.

Потяг, який курсуватиме з України до Європи. Міністерство розвитку громад та територій України / Facebook

Євроколія в Україні

Європейська колія завширшки 1435 мм. Такою шириною користуються приблизно 60% усіх залізниць. Проте ширина колій в Україні переважно більше — 1520 мм. Так склалося ще з часів російської імперії та Радянського Союзу.

Перед повномасштабним вторгненням рф Україна та Польща почали працювати над планом реалізації євроколії. Планувалося, що час у дорозі між Києвом і Варшавою займатиме до чотирьох годин.

У 2023 році «Укрзалізниця» також запустила поїзд, який сполучає Варшаву та Рава-Руську з пересадкою на Львів. Залізничне пасажирське сполучення між Україною та Польщею через Рава-Руську було припинене приблизно 18 років тому через відсутність попиту пасажирів на цей маршрут.

Для відновлення сполучення Рава-Руська — Варшава залізничники провели капітальний ремонт євроколії завдовжки 8 кілометрів від держкордону до Рава-Руської, а також реконструювали залізничний вокзал у Рава-Руській для можливості проведення митного й прикордонного контролю.

Джерело

Новини Буковини | Останні новини Чернівецької області