Вимога грошей, неякісні послуги та неетична поведінка. Скільки скарг написали пацієнти на лікарні на Буковині

За інформацією: Суспільне Чернівці.

Працівники однієї з лікарень на Буковині. Суспільне Чернівці

На медзаклади Чернівецької області з початку року до НСЗУ надійшло 12 скарг. У деяких було кілька видів порушень прав пацієнта. З усіх скарг відсутнє порушення було за однією скаргою в обласній клінічній лікарні.

Про це йдеться у відповіді НСЗУ на запит Суспільного.

12 скарг надійшло за період з 1 січня по 19 серпня. Це на чотири скарги менше, ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема, цьогоріч пацієнти повідомляли про такі випадки:

У Чернівецькій обласній клінічній лікарні:

  • вимога оплати безоплатних послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів, передбачених програмою медичних гарантій – три скарги.

У Чернівецькому обласному стоматологічному центрі:

  • вимога оплати безоплатних послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів, передбачених програмою медичних гарантій – одна скарга.

У Кельменецькій багатопрофільній лікарні:

  • надання неякісних медичних послуг (перенаправляється за належністю) – одна скарга.

У Сокирянській лікарні:

  • створення фіктивних електронних медичних записів – одна скарга.

У Хотинській багатопрофільній лікарні:

  • відмова у наданні медичних послуг, передбачених програмою медичних гарантій, укладанні декларацій – одна скарга.

У Новодністровській міській поліклініці:

  • відмова у наданні медичних послуг, передбачених програмою медичних гарантій, укладанні декларацій – одна скарга.

У міській поліклініці №2 у Чернівцях:

  • неетичне поводження з пацієнтом – одна скарга.

У товаристві з обмеженою відповідальністю "Мак-Медик":

  • неетичне поводження з пацієнтом – одна скарга.

У Чернівецькому обласному клінічному кардіологічному центрі:

  • вимога оплати безоплатних послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів, передбачених програмою медичних гарантій – дві скарги.

У Чернівецькому обласному медичному діагностичному центрі:

  • відмова у наданні медичних послуг, передбачених програмою медичних гарантій, укладанні декларацій – одна скарга.
  • неналежна організація роботи закладу охорони здоров’я – одна скарга.

Чи повертали медзакали гроші, які отримали після вимоги оплати безоплатних послуг

За інформацією НСЗУ, станом на 19 серпня за 2024 рік медзаклади не повертали до НСЗУ гроші через вимагання оплати послуг, які передбачені програмою медичних гарантій.

Як діяти пацієнтам, якщо їхні права порушили

Спочатку людина має подзвонити на гарячу лінію НСЗУ за номером 16-77 і проконсультуватися щодо Програми медичних гарантій. З цією інформацію звернутися до керівництва медзакладу зі скаргою на порушення прав пацієнта.

"Зазвичай більшість питань вирішується на рівні керівництва закладу", – кажуть у НСЗУ.

Але якщо це не принесло бажаного результату, то потрібно оформлювати скаргу до НСЗУ. Аби НСЗУ не зверталося до пацієнта для уточнення інформації, і розгляд скарги займав набагато більше часу, у скарзі потрібно вказати:

1. Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, день, місяць, рік народження.

Якщо скаргу пише третя особа, треба надати документи, що підтверджують право представляти інтереси пацієнта (наприклад, нотаріально посвідчена довіреність фізичної або юридичної особи, свідоцтво про народження дитини або рішення про призначення опікуном чи піклувальником).

2. Дату події, викладеної у скарзі.

3. Правильно вказати назву лікарні. Якщо маєте змогу, додайте код ЄДРПОУ — його можна знайти в інтернеті.

4. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по батькові людини, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали, чи відмовлялася надати послугу.

5. Детально опишіть ситуацію, яка з вами сталася.

6. За можливості вкажіть суму грошей, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося придбати за власний кошт. За можливості додайте факти та докази вимагання грошей (фото чи відео).

7. Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу. Інакше втрачається можливість надання відповіді та швидкої зворотної комунікації.

Якщо залишилися питання щодо оформлення звернення зі скаргою, зателефонуйте до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77.

Куди подати скаргу

Подати скаргу до НСЗУ можна:

  • через електронну форму на сайті або за безкоштовним номером 16-77 і її буде зафіксовано оператором гарячої лінії,
  • надіслати офіційний лист електронною поштою [email protected] чи звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073);
  • написати звернення на особистому прийомі громадян.

Результати опрацювання звернень, які надходять від пацієнтів до НСЗУ, тепер відкрита для всіх інформація. Вона міститься на сайті НСЗУ в розділі “Е-дані” за посиланням. На дашборді є загальна кількість скарг, заклади охорони здоров’я, на які надійшли скарги та кількість скарг з виявленими порушеннями.

Яка відповідальність медзакладів

Торік під час пресконференції у Чернівцях голова НСЗУ Наталія Гусак пояснювала, що НСЗУ не розриває договори з керівниками медзакладів, бо їх призначають обласна рада, міські ради, голови громад. На думку Гусак, для людей, які призначають керівників медзакладів, кількість скарг та безлад у лікарнях мають означати, що там керівник — не на місці.

Водночас НСЗУ може розірвати договір з медзакладом, якщо там буде кілька зловживань. Якщо НСЗУ розірве договір, працівники медзакладу залишаться без зарплат, а люди без медичної допомоги.

"Бо керівник громади чи обласна рада не може навести лад через головного лікаря. І це треба говорити чесно", — казала Гусак.

Торік з власниками закладів, за словами Гусак, проговорили, що якщо договір не виконується зі сторони закладу, то НСЗУ не оплачує за таким договором, має право розірвати договір або запросити повернення грошей.

У відповіді на запит йдеться, що якщо пацієнт подасть скаргу замовнику про вимагання винагороди в будь-якій формі за медичні послуги, ліки та медичні вироби, які мали б бути безплатними за договором, замовник має право звернутися до правоохоронних органів.

Також кількість скарг пацієнтів на медзаклад є одним з індикаторів ризику в межах ризик-орієнтованого підходу. Через них та інші порушення щодо дотримання договору, в закладі можуть провести моніторинг.

Скріншот відповіді на запит. Відповідь НСЗУ

Читати ще

Читати ще Понад десять медзакладів Буковини надають допомогу при пологах: які послуги безплатні

Читати ще Як на Буковині отримати безплатну стаціонарну та мобільну психіатричну допомогу

Читати ще В яких приватних лабораторіях можна безплатно здати аналізи у Чернівцях: перелік

Повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи села команді Суспільне Чернівці — пишіть на пошту редакції новин: [email protected]

Новини Буковини | Останні новини Чернівецької області