У Чернівцях бракує майже сотні водіїв комунальних тролейбусів та автобусів. Через це у будні водії працюють понаднормово, а на вихідні на маршрути можуть виходити працівники адміністрації тролейбусного управління.
Ще частину транспорту можуть не використовувати, бо ним немає кому кермувати. Чому водії звільняються, яку зарплату та умови праці пропонують у ЧТУ та як планують заповнювати штат – у матеріалі Суспільне Чернівці.
Максим Марчук майже рік працює водієм комунального автобуса №9. За сумісництвом він також викладає трудове навчання у ліцеї. Переважно виходить на маршрути три-чотири дні в тиждень й попередньо узгоджує свій графік на обох роботах.
“Працюю на двох роботах, бо, по-перше – у педагогів мала зарплата, по-друге — займаю свій вільний час. У мене початок робочого дня — виїзд з території ЧТУ о 7:35, а розпочати маршрут із “Гравітону” треба о 7:38. Так мій робочий день закінчується о 19:31″, — говорить Максим Марчук.
Зазвичай, його зміна триває 12 годин. Втім, приходить на роботу раніше, щоб пройти обов’язковий медогляд, а техніки обстежили транспорт.

Максим Марчук, який працює вчителем трудового навчання та водієм автобусного маршруту №9 у Чернівцях. Суспільне Чернівці
За кермо сідає адмінперсонал
Наразі комунальний транспорт у місті їздить за графіками. Втім, були й випадки, коли частина транспорту не виходила на маршрути, бо працівники мали відпустки чи були на лікарняному. Начальник тролейбусного управління Григорій Оробець каже, що такі ситуації наразі є винятками.
“Проблема є. Вона – не прямо критично, але близька до критичної, бо, згідно зі штатним розписом, у нас має бути 143 водії тролейбусів і 131 водій автобуса. Наразі водіїв тролейбусів є 92, а водіїв автобусів – 83”, — каже Оробець.
За його словами, щоб дотримуватися графіків руху, водіїв просять працювати понаднормово. А, щоб вони мали змогу відпочити, на вихідних за кермо сідають працівники адміністрації.
“Наші колеги, які працюють з понеділка по п’ятницю в адміністрації, у суботу й неділю працюють водіями. Таких випадків в нас багато. І працюють не по вісім годин, а значно більше, тому що насправді немає кого поставити на заміну”, — говорить Григорій Оробець.

Григорій Оробець. Суспільне Чернівці
За словами Оробця, частина працівників звільнилася через те, що підприємство не може забронювати всіх водіїв, а тільки 50% від загальної кількості військовозобовʼязаних. Натомість охочих працювати, зокрема і серед жінок, небагато.
“Нових працівників приходить мало. Ті, хто працюють вже 30-40 років, — це люди пенсійного віку, які за станом здоров’я не можуть працювати і які вже хочуть відпочити”, — каже Григорій Оробець.

Автобуси Чернівецького тролейбусного управління, які не виїжджають на маршрути. Суспільне Чернівці
Оробець каже, що на підприємстві пропонують ринкову зарплату. Працівник, який щойно працевлаштувався, може отримувати 30 тисяч гривень, а водії з досвідом та вищим класом — до 50 тисяч.
Також на розгляд сесії міської ради зареєстрували проєкт рішення, щоб звернутися до Кабінету Міністрів за дозволом збільшити відсоток заброньованих працівників на підприємстві до 75%. Це рішення ще мають розглянути депутати.
Водночас, якщо ситуація не покращиться, є ймовірність, що на маршрути випускатимуть менше транспорту, каже Оробець.
Нагадаємо, днями депутати Чернівецької міської ради звернулися до уряду з проханням збільшити до 75% кількість заброньованих працівників Чернівецького тролейбусного управління. Наразі відстрочку від мобілізації мають лише 50% працівників, через що підприємству критично не вистачає водіїв.

